Blog budowniczy - budowa domu,wykończenia,remont.

Porady budowlane,wykończenia wnętrz,remonty,ogrzewanie domów,materiały budowlane,prawo budowlane projektowanie oraz pielęgnacja ogrodu oraz wiele innych ciekawych i przydatnych informacji. Zapraszamy



Wiele sprzedawanych obecnie projektów uwzględnia garaż na dwa samochody. To, czy w każdym z nich wygodnie pomieszczą się dwa auta, to temat na inny artykuł. Tak czy owak, są to garaże o dużej szerokości i trzeba się zastanowić, czy ma do nich prowadzić jedna większa brama, czy też dwie mniejsze. Szerokie bramy są ciężkie i niełatwe do otwierania, jeśli nie wyposaży się ich w napęd. Siłownik do dużej bramy uchylnej musi mieć zwiększoną moc, aby dał radę poruszyć 150-kilogramowy ciężar. Nietrudno przewidzieć, że będzie on droższy od normalnego, przewidzianego do bram o powierzchni nieprzekraczającej 10 m². Zaletą szerokich bram segmentowych jest to, że zapewniają lepszą ochronę przed ucieczką ciepła z ogrzewanych garaży niż dwie węższe. Niestety, przeciwna zasada dotyczy bram uchylnych. W ich przypadku w trosce o oszczędność energii lepiej jest zastosować dwie bramy. Dwie małe bramy rozdziela murowany słupek będący zawalidrogą, która komplikuje wjeżdżanie i wyjeżdżanie z garażu.
Dwie mniejsze bramy segmentowe są droższe od jednej szerokiej. Zasada ta nie odnosi się do bram uchylnych. Tu sytuacja jest odwrotna. Jeśli jednak uwzględnimy napędy, okaże się, że duża brama będzie korzystniejsza. Koszt łączny – dużej bramy i niestandardowego napędu – jest bowiem i tak niższy od ceny, jaką przyszłoby zapłacić za dwie mniejsze bramy ze zwykłymi napędami. Nie zapominajmy jednak, że małe bramy da się wygodnie obsługiwać bez montażu napędu.

źródło obrazka : http://www.vinci.opole.pl

0 komentarze:

Prześlij komentarz